Dagsutflykt med fokus på shopping

Det ska finnas en fantastisk biograf i det nya köpcentrat Mall of Scandinavia, den har lockat mig mer egentligen än vad shoppingen har gjort, dock har jag inte fått någon biljett ännu. Kanske kan det bli ”En man som heter Ove” som blir min ”debutfilm”. I brist på biobiljett fick mitt första möte med Mall of Scandinavia bli shopping trots allt.

Köpcentrat öppnade den 12 november 2015 och sedan dess kan jag bara spekulera i hur välbesökt det har varit. Där finns nämligen allt; restauranger, matbutiker, apotek, bageri och såklart massor av modebutiker. Nästa steg borde bli ett hotell, det skulle absolut löna sig, kanske inte för mig som köpare men för Mall of Scandinavia.

Parkeringshuset är enormt, 3 700 parkeringsplatser. Jag blev lite nervös att jag inte skulle hitta tillbaka till min bil och fotade ”Här är du”! Ett tips till dig som har ett sämre lokalsinne.

wp-1453050416541.jpeg

Fota av var du är för att vara säker på att hitta tillbaka till din bil 🙂

Köpcentrat känns stort och lyxigt, det är rentav vackert på sina ställen och maffigt, speciellt med alla juldekorationer och belysningar på plats. Många favoritbutiker på ett och samma ställe och dessutom i olika prisklasser.

wp-1453050610828.jpeg

Effektfull julbelysning på plats. Installationen i taket vet jag inte om den är fast eller inte, det är svårt att avgöra. Det skulle kunna vara en julbelysning men även någon slags konst som varar året om.

Har du en ledig dag till ditt förfogande så rekommenderar jag en utflykt till Mall of Scandinavia.

Kommentera

