Dit livet tar dig

Ibland händer det saker i livet som gör att man får åka till platser man egentligen inte planerat att åka till, händelser som dyker upp av en slump och som troligtvis blir av eller inte beroende på hur mycket tid det ges till fundering. Jag har själv en benägenhet att fega ur om jag går och tänker för länge, då blir jag alldeles för förnuftig och tappar spontaniteten.

I höstas fick jag nys om en organisation som heter Teachers Across Boarders och eftersom jag älskar att resa och dessutom är lärare och coach så fastnade jag för deras förfrågan som låg ute på nätet. De sökte lärare som ville följa med och arbeta som volontärer i Burma. Jag tog kontakt direkt och på bara några dagar var allt bestämt och resan bokad. Med en svindlande känsla tog jag mig an ett uppdrag som visade sig bli något alldeles fantastiskt.

Jag kommer inte skriva så mycket som själva arbetet med de Burmesiska lärarna på den här bloggen eftersom jag bloggar om det på min lärarblogg, däremot kommer jag att skriva om bl.a. utflykter som vi gjorde, maten vi smakade och människorna vi träffade.

Mina inlägg kommer dyka upp här allt eftersom, välkommen tillbaka för att ta del av dessa.

 

 

 

Kommentera

